Anak Eja didera pembantu rumah

Posted: 8 March 2010 at 8:30 am  

Anak Eja didera pembantu rumah
Eja yang belum lagi puas merasai nikmat menjadi ibu buat pertama kalinya tersentap seketika apabila anak dia yang berusia enam bulan didera oleh pembantu rumahnya sendiri.. Anak Eja yang bernama Nur Eishal dikatakan berdarah dibibir dan luka-luka ditangan tanpa diketahui sebabnya.. Kemungkinan ianya perbuatan pembantu rumah Eja yang melarikan diri..

Cerita ni bermula apabila Eja mengambil pembantu rumah Indonesia bagi membantu Eja melakukan kerja rumah dan menjaga anak dia semasa Eja dan suaminya keluar bekerja.. Tetapi malangnya pembantu rumah Eja yang bernama Susie tu agak mental sikit.. Susie mempunyai hobi yang agak pelik, Hobi dia suka menoreh-noreh apa sahaja benda yang cantik.. termasuk diri dia sendiri.. mungkin Susie ni budget diri dia tu cantik la kot… Apabila ditanya oleh Eja kenapa badanya mempunyai kesan luka, Susie memberi alasan ianya disebabkan daripada kemalangan motosikal..

Selain badan Susie, barang-barang dan perabot dirumah Eja juga menjadi mangsa torehan Susie ni.. Eja kerugian hampir RM50,000. akibat perbuatan pelik pembantu rumah dia ni… MyGosip rasa mungkin Susie ni Penoreh getah yang berjaya dulu… yang lebih menyedihkan lagi, anak Eja yang berusia enam bulan juga pernah berdarah dibibir dan luka-luka ditangan mungkin juga ianya perbuatan Susie yang mempunyai masaalah mental ni…

Setelah tiga bulan bekerja, akhirnya Susie melarikan diri dan kini menjadi buruan pihak polis.. sebelum Susie melarikan diri, dia juga sempat menoreh-noreh perabot dirumah Eja buat kali terakhirnya..

MyGosip berharap, bekas pembantu rumah Eja ni dapat diberkas dan dihukum dengan sewajarnya..

  • Anda kini berada dikawasan Komen, Pendapat dan Nasihat

    PERHATIAN!: Anda digalakkan untuk memberi komen, pendapat dan nasihat, tetapi anda tidak dibenarkan sama sekali mencarut atau menyebut perkataan lucah dibahagian komen.. Pihak MyGosip tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang diberikan. Segala komen yang diberikan adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri. budi bahasa budaya kita, komen lah secara berhemah

    26 Responses to “Anak Eja didera pembantu rumah”
    1. sdsdsd says:

      eeeeee sye bencilah dera2 ni

    2. ish3 says:

      sebab tu la aq x harap org luar jaga anak…..lbh2 lagi maid from indo…huhu. hati2 len kali ek….pepon…mujur bb x kene teruk…..brg perabot xde hal…ble beli…anak mana dpt ganti..kan3

    3. fasyah'farhan says:

      cian eja kan…bby 2 lgi cian…dala cmel….

    4. nurul says:

      mesti ad salah ape2 nie ciahn nya budak 2 :sweating: cian2

    5. giler says:

      nak amik org jaga anak kena ler tgk elok2..mujur pembantu tu tak gila kalu tidak takde nyawa dah anak tu…ada paham..peringatan tu… :doubtful:

    6. didi says:

      Tu la, dah tahu pembantu rumah tu gile sikit, naper ambik dia bekerja dulu?

    7. rakyatprihatin says:

      alah kesian kat baby kak eja…byk2 kn b’sabar ye kak eja,,,smoga baby kak eja sihat sejahtera,,, :)

    8. ct says:

      Ermmmm bhya gak ea amek pmbntu rmah indon ney..harap2 pas ney dijadikan iktibar

    9. zara says:

      kesian nyew….ank y comel..d wt cm uh…

    10. Louisa says:

      kesian nye.memang tak sedar diuntong AMAH INDONESIA ni.dah diberi rezeki dera anak orang sesuka hati.kalau saya yang dapat AMAH EJa tu memang saya toreh2 balik takpun hukum rejam.ejen amah sepatutnya tahu jika Amah yang hendak di beri kepada Majikan 100% Waras.jgn ingat nak untuk je.Hantar balik semua AMah Indonesia ke Negeri asal mereka.geram betol ler………

    11. Saya ada anak,baru 1.Pagi,saya jaga dia dan urus segala urusan rumah,,tengahari saya tolong suami jaga kedai kerna beliau banyak urusan nak dilakukan,,sambil saya bawa anak.Susah memang susah tapi kerna tak mahu orang lain sentuh anak saya,camni lah.Ada juga customer saran ambil penjaga anak saya tapi saya tak ikut.Entah,apa lah yang mereka bangga sangat kalau orang lain jaga anak mereka,,Bangga kerna konon berkemampuan nak bayar penjaga anak ke?Saya bukan tak ada duit tapi saya tak suka membazir duit.Selagi masih mampu jaga anak,tak payah nak mengada nak cari pembantu.Ya mungkin si Eja ini memang minat berlakon tapi sekurang-kurangnya fikir lah akan anak tu,jangan abaikan tanggungjawab sebagai seorang isteri terhadap anak-anak dan juga suami.

      • LIENA says:

        kepada masyirahira,awak tak blh samakan diri awak dgn org lain.saya pun ada anak &anta pengasuh.jadi saya tak de plak rasa bangga sbb mampu byr pengasuh.pengasuh saya ada anak yang ramai.jadi,anak saya dpt byk kwn.itu mengajar dia utk berdikari & cara berkawan dgn org.lagipun zaman skrg ni tak blh harap laki jer kje,kita pun kne kje gak untuk beli brg2 kita.klau nnti suami tinggal,takdelah mati kutu sgt.sape kata klau kita isteri bekerja mengabaikan tanggungjawab sbg isteri dan ibu?

    12. muhammad nor havid says:

      bila ingin mencari pembantu rumah indonesia yang benar dan jujur serta tanggung jawab serta dapat di percaya silahkan hubungi ;muhammad noor havid, email ;havid_77@yahoo.com
      nomer telp;+6281575899203/+6285728571177

    13. TIEY says:

      sabar la kak eja,mungkin itu petunjuk buat kak eja,supaya berhati hati……

    14. sakurahana says:

      cari pembantu rumah yang ada ic..atau suh jer mak jaga kan..kesian budak tu tak salah..perabot yang mahal tu sumer tak penting yang penting nyawa baby cute tue..

    15. Julie says:

      Anak baru satu… dah dilepaskan pembantu umah menjaganya…. kan dah kena dera budak tu! Baru dikurniakan anak selepas hampir 10thn berkahwin… jagalah anak tu dulu sepenuh masa! dah besar budak tu baru lah balik keje,berlakon etc!
      Wahai Eja… jadikan lah ni satu pengajaran dan teladan buat mu ya!

    16. yana says:

      kesiannye akak eja b’sabar yer .

    17. hasmah says:

      kesiannya…berhati2 kalau cari pembantu..siasat betul2..lagi baik jaga sendiri..

    18. Umie says:

      kalau tak boleh jaga sendiri .. hantar pembantu ke rumah ibu / mertua utk pengawasan. jgn biarkan anak kecil sendirian dgn pembantu, kalau terjadi sesuatu yg tak diingini tentu nyesal nanti.

    19. brunei fan says:

      ada lagi satu….ya ia lah…..jaga bah anak atu..mun paham bisai(brunei slang)

    20. brunei fan says:

      to tabuan= betul betul betul….hahahahah

    21. saya says:

      da knape la si pembantu rumah tu pon…
      org da bg keje elok2,,,,wt la care nk keje…kalo nk jd pnoreh getah jgnla mintak jd pmbantu rumah….
      x faham btul aku..n cter psl org asing ni(PATI)…da byk sgt da dieorg kt msia ni..even kt negeri klahiran aku pn da mlambak2….da x mcm malaysia da aku tgk…seram tgk dieorg(PATI)!!

    22. Tabuan says:

      Anak baru satu… dah dilepaskan pembantu umah menjaganya…. kan dah kena dera budak tu! Baru dikurniakan anak selepas hampir 10thn berkahwin… jagalah anak tu dulu sepenuh masa! dah besar budak tu baru lah balik keje,berlakon etc!
      Wahai Eja… jadikan lah ni satu pengajaran dan teladan buat mu ya!

      • LIENA says:

        SAYA NAK TANYA,AWAK NI LELAKI KE PEREMPUAN?AWAK ADA ANAK KER?KLAU AWAK PEREMPUAN,AWAK NI MESTI JENIS KUNO KAN?SBB,KEBANYAKAN ISTERI YANG TIDAK BEKERJA DAN DUDUK DIRUMAH ADLH ISTERI YANG TDK MENGIKUT PERKEMBANGAN ZAMAN DAN TDK BLH DIBAWA KETENGAH.KLAU AWAK LELAKI,AWAK ADA KER TLG JAGA ANAK.KALU SETAKAT PANDAI BAGI KOMEN,LUPAKAN JELAH.KEPADA YANG PANDAI BG KOMEN JE TAPI TAK PENAH LALUI APA YANG KAMI ( ISTERI YANG BEKERJA ),JGN PANDAI2 TUDUH ORG MCM2.

        • she says:

          udahla tampor kan dua org nih, gaduh plak.. meh sini aku tarik² tinger… dah jd tajuk lain plak.. kes lain² tp hampir menyerupai…usah gaduh² ..rambut sama hitam hati lain² , laki pompuan zaman skang lebih kurang jer..jgn nk nafikan…