Lena AF9

Posted: 4 April 2011 at 1:56 am  

lena af9Lena AF9 atau nama sebenarnya Lenaber Binti Haidir adalah salah seorang peserta Akademi Fantasia 9, Jika anda salah seorang peminat Lena AF9 atau pun tidak.. disini lah tempatnya untuk anda mengkritik dan mengomen pesembahan di setiap konsert yang berlansung atau mengkritik cara Lena berada didalam kelas setiap masa.. Jadi, korang tunggu apa lagi.. Jom kritik Lena AF9… Tapi sebelum kita nak kritik tu, apa kita kita kenali Lena dengan Biodata ringkas Lena AF9 kat bawah ni…

Nama Sebenar: Lenaber Binti Haidir
Nama timangan: Lena

Umur: 20 tahun
Tarikh Lahir: 16 julai 1990
Tempat Lahir: Hospital Queen Elizabeth, Sabah

Tinggi: 164cm
Berat: 48kg

  • Anda kini berada dikawasan Komen, Pendapat dan Nasihat

    PERHATIAN!: Anda digalakkan untuk memberi komen, pendapat dan nasihat, tetapi anda tidak dibenarkan sama sekali mencarut atau menyebut perkataan lucah dibahagian komen.. Pihak MyGosip tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang diberikan. Segala komen yang diberikan adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri. budi bahasa budaya kita, komen lah secara berhemah

    237 Responses to “Lena AF9”
    1. Eqa says:

      (NAIZATUL AMIRAH) KO NI TERENCAT KE MABUK LAUT?KO ARTIS KE?PERANGAI MCM BUDAK2 SINDROM DAUM NAK KECOH PLAK..KO MINAT LENA BADIGOL NI LANTAK KO LAH,ADE AKU KISAH.XPYH NAK BYK BUNYI.SEKALI AKU PELEMPANG MELEKAP TAPAK TGN AKU KAT MUKA KO..

    2. Eqa says:

      MELUAT SIAL AKU BAHASA SABAH NI..BERBELIT2 MCM BAHASA KAMBING MASUK KANDANG..KAHKAHAKAHAKAHAKAH

    3. noor leza leman says:

      suara lena sangat sedap tapi knp dpt no.2!!! s’patutnya lena dpt juara tau

    4. LenaberHaidir(LenaAF9) says:

      Hai lena didsini Boleh Bha kalau kau!

    5. LenaberHaidir(LenaAF9) says:

      Hai korang ini Lena,saje2 mau tengok profile lena kat web sekali tertekan kat sini…hai!

    6. rosaliza says:

      Hai kak lena , saya dpt tahu yng kak lena gaduh dgn fina sebab kak lena tk puas hati dgn fina kan . Sebab fina masuk af kan . Sebab biler saya tgk semue diari af , saya tgk fina buat semak jer msk af . Perangai dher panggil saya benci . Aper ?! Dher ingt dher bgs sngt ke ?! Dah lhaa dher tk tahu berlakon dlm cerita fantastika bulan madu . Dah tuh dher berlakon pakai nama aida pulak tuh . Dah tuh gedik . Eww !! Jantan mane lhaa nk dgn fina . So tkpe lena , all the best for everything uu do . I will always support uu . I love uu .

    7. irdina says:

      hai kak lena……

    8. tangkai jering says:

      kalo jolok ngan dia best gak…

    9. fieanah says:

      assalamualaikum kak
      kak x da lagu bru.??

    10. assalamualaikum,kak lena….
      apa nama e-mail kak lena?????????

      • LenaberHaidir(LenaAF9) says:

        ye…email:lenalisa99@yahoo.com
        nama FB aka:Puspawangi Lena New..jangan tertipu dgn yg lain ya!

    11. naizatul amirah says:

      babi betul la diah tu….memfitnah lena tak tentu arah …gila ,sewel,
      terlepas dari tanjung rambutan agaknya…..

    12. SAYA PERSEMBAHAN LENA PADA MINGGU KE 5 DENGAN PERGERAKAN YANG COMEL DAN MEMUASKAN

    13. rizu says:

      tak baik la cakap macam tu feeza.apalah

    14. choiminho says:

      Lena,suara awak merdu sangat.bolehbalalakau

    15. yani says:

      kite suke akak lena nie,,suara dy serak2 aumm,,tp mang sdap la suara dy,,

    16. naizatul amirah says:

      woi,korang ingat suara korang tu sedap sangat sampai lena jadi kutukan korang…wei, sedar la sikit korang tu….(untuk orang yang mengutuk lena… )tolong la hormat sikit orang …

    17. FAN#1LENA says:

      hei labu jaga sikit mulut kau tu,kuang ajar sgt

    18. feeza says:

      bru nk jd artis dh buat prgai ko ni..apela nk jd….

    19. NAJWA says:

      kak lena apa khabar .kak lena cantik lah

    20. secret says:

      bodoh la ko nih,lantaklah at dya 2 dosa dya ngan allah..yng ko sebok 2 apsal??…ko tau x fitnah 2 dosa daripda pembunuh!!!!!!!!!!

    21. cah>wawa says:

      lena terbaiekkk….

    22. missv says:

      lena ni walaupun gedik but dia tak hipokrit mcm si fina tu. fina tu bebalik ungkit benda yg sama,sy ni muda br masuk tak seawal mereka yg lain. fina awal2 da tunjuk kelemahan dia kat sana, dia kena ingat bukan dia je muda umur 18thn tu leh buat alasan, rosma af1 ngan amelia pun time masuk af umur 18 juga. pastu stat tak suke fina ni bile masa dia mengata pasal lena. dia cerita peribadi lena, ckp lena dkt rumah gtau yg dia suke azri, then mcm nk burukkn lena kata “kat rumah setahu saya masak telur n maggie pun nk suruh saya” lebih kurang mcm tu si fina ni mengata lena.. dr sana da tunjuk sifat sebenar si fina ni. mulut jahat.

    23. arif zerox says:

      lena ni cntik la klau jd awek aku ni best hihi

    24. olivia onden says:

      ya ka lena cm 2…. no la…… lena ar the best… kn lena…… i love ur…. terus kn usaha…….

    25. hantu says:

      ADAKAH BENAR APA KAU KATAKAN INI….. diah…?!@#$%^&*()

    26. diah says:

      lena bomoh! gedik! guna bomoh! sampai semua budak sakit2 samapi tak boleh nynyi! percayalah kau takkan ke mana la lena! semua org dah tahu kisah kau dengan hantu belaan kau tu! tak boleh gunting rambut takut nanti hantu marah! buat org sampai sakit teruk2. kau takkan selamat dunia dan akhirat. tggu pembalasan tuhan!

      • LenaberHaidir(LenaAF9) says:

        asalamualaikum..,ini Lena sebenarnya lena x gune semua bende2 begitu!itu hanya gossip semata2 sahaja!itu ialah salah satu cbrn yg Lena sendiri harus lalui!

    27. bunga lestari says:

      lena apa awak buat di rumah sekarang

    28. bunga Asweiiy says:

      Lena mmg the best…….. pa2 pn sya ttp sokong lena sampai akhir hayat saya…….BKK….. LOVE U LENA.

    29. MZHONDA says:

      Terimalah kenyataan bagi yg suka kutuk org walaupun lena tue gedik tapi dia tak hipokrit saya juga penyokong hazama dan lena mereka berdua amat berbakat tak mcm tut…suka mengutuk org ja..perasan juara telinga korang tue yang pekak sebutan pun tak betul kahkahbaik masuk sekolah tadika dengar balik konsert terakhir hah!!!please lah lena walaupun gedik dia tak cakap belakang tak setengah org depan pijak semut tak mati itu rezeki org suka tak suka kena terimalah….

    30. sawaimaling says:

      takpe….
      suka atau tak suka kat lena nie..kita buang belakang dulu..
      kita tengok kejayaan dia selepas keluar AF nie..mcm mn..? disitu baru kita dapat tengok kemampuan lena sbnr.

    31. cinta stilleto says:

      saya suka kat suara kak lena.tahniah bab jadi naib juara af yg terakhir nie.boleh bah klao kau!

    32. syafiqah akirah says:

      hai kak lena sebenarnya saye ni peminat setia kak lena n hazama 2. kak lenan nak tahu x kat sekolah saye ramai orang suka kak lena,sampai diaorang suruh saye buat BOLEH BAH KALAH KAU. lelaki plk ckp kak lena gedik. kak lena jangan marah yeeee. I LOVE U SO MUCH

    33. nana says:

      aslmkm… lena…
      - sht ke???
      - bsy ke skrg ni??
      - ble nak dtg hulu langat??

    34. diana says:

      I LOVE SABAH..TERUTAMA SEKALI LAHAD DATU..MY MEMORY 2007…

    35. diana says:

      GOOD LUCK 4 LENA DIMASA AKAN DTG..BG YG X SUKA LENA NAIB JUARA BG AF TAUN NE,JGN MENGRITIK DIA BERLEBIH2AN..ITU SEMUA DTG NYA DR ALLAH..AJAL&REZEKI DTG NYA DR NYA JUA BAH..JGN LUPA ATU SEMUA..FROM BRUNEI

    36. Zainuddin hassan says:

      Apa hal ni mrah sgat org tak ada kiatan pun?

    37. FAN#1LENA says:

      KAK LENA CANTIK,SUARA SEDAP,KAT UMAH SAYA NI SAYA SEORANG JE YG SOKONG AKAK,AYAH MAK AKAK NNK ADIK SAYA SEMUA SOKONG YG LAEN SAYA KATA LENA…….,TAPI MASA LAST CONCERT ARITU DIEORANG TREKEJUT AKAK DAPAT JADI NAIB JUARA…..,HAH TERKEJUT, CONGRATS,SAYA AKAN SOKONG AKAK SAMPAI BILE BILE….,BOLEH BAH KALAU KAU!

    38. FAN#1LENA says:

      KAK LENA CANTIK,SUARA SEDAP,KAT UMAH SAYA NI SAYA SEORANG JE YG SOKONG AKAK,AYAH-FINA,MAK-AZRI,KAKAK-FINA AND AZRI,ADIK KATA HAZAMA,SAYA KATA LENA…….,TAPI MASA LAST CONCERT ARITU DIEORANG TREKEJUT AKAK DAPAT JADI NAIB JUARA…..,HAH TERKEJUT,TAPI CONGRATS,SAYA AKAN SOKONG AKAK SAMPAI BILE BILE….,BOLEH BAH KALAU KAU!

    39. Pengkritik terhormat says:

      Kenapa nie? Kutuk org sampai tahap gaban nie? Sampai anti bangsa lain… Korang dah tggal kat Malaysia, buatlah cara orang Malaysia… Setahu saya orang Malaysia nie baik2 jer… Sopan santun la… Banyak lg la yg baik nya….

    40. my says:

      Korang nijgnlah kutuk2 orang.. Lena makin bertambah duit.. korang??? Klu xtau hal sebenar jgn main ckp je. Aku bkn big fan dia,tp cara korang ckp kurang ajar la.Yg korang risau sgt mslh dia np,dia boleh selesai sendiri

    41. surirmhtgga says:

      Harap komen anda biar lah bertapis. RUMAH KATA PERGII KUBUR KATA MARII

    42. surirmhtgga says:

      Kalau x suka mcm mcm ckppppp..cermin diri ANDA dahulu. Itukan rezeki LENA. Jgn jadi manusia suka mempertikaikan hak diri orang lain. KENAPAAA…. Mak dan ayah engko orang kasi LENA makan keeee sesuap nasi pda keluarga lina????

    43. sarah elyani says:

      best laaa…. persembahan lenaaaa much…..:)

    44. labu says:

      Keputusan sebenarnya…………
      1) Hazama – 45%
      2) Fina – 15%
      3) Azri – 12%
      4) Lena – 8%

    45. labu says:

      TAHNIAH LENA TAK JADI JUARA……..
      KALAU JADI JUARA TERSERLAH LAH EGO NYA…..

    46. kmc says:

      wkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkboli jln la……………..bagus lg minum bahar ada kick lg,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

    47. el smith says:

      lena mmg best..loveyoumore lena!!

    48. shunsyen says:

      kepada org yg xsuka dgn lena jgn la terus mghina!! korg blm tau lgi dgn diri korg sndiri.. knpa korg benci sgt dgn dia. korg jelos ke! org jahat mcm korg 2 memg xdapat rezki bsar, jgn terus2 hina sabah.. sabah lgi bgus xda kes. xmcm tmpt kamu puncah dari segalanya yg buruk…mcm korg la 2 liar!!! mulut pn mcm ular smbrang saja!! org yang benci dgn lena 2 sakit hati sebab xdapat apa yg lena dapat. kan kan lena?

    49. shunsyen says:

      lena tahnia!!!

    50. taniah kepada kak lena krna menang tempat kedua!kpd kak fina,kak fina nyayi suka menjerit la….

    51. hahahaha says:

      haha,,si mistik ni tak dapat juara.mana boleh lawan dengan yang maha Esa. terkejut rabak dengar hazama juara.huhu,tak jadi ke mistiknye????ble blaaaa bah kalau kau! zyrah97? kau lahir tahun 1997 ke? kamu mentah lagi,tak tau sifat orang,g belajar je sana.

      • xccc says:

        x payah la ko nk dengki ngn lena..yg laen tu suare sume da byk kat market.yg pnting jgn nk ego.lena x ego pn dlm af.aku knal die.lena is d bestttt

    52. angelina_kartina says:

      akak jangan peduli kta-kta mreka mreka benci akak bab akak cantik kalah ct nurhaliza
      hey korank sape ynk comment bkan bkan2
      mda mdahan korank mua pendek umur

    53. angelina_kartina says:

      hello princes lenaber i like u leena you are beautyfull girl buat ynk terbaik for melaysia taniah leena
      perfect…………………………….perfect……………………..

      • anti pilak sabah says:

        angelina pon org pilak bangsa pendatang di sabah sbb tu dia npk si lena pilak AF perfect… sah kluarga pilak si lena pelacur kg air nie hahaha

        • shunsyen says:

          ko jelos kan! kan kan kan kan kan kan!!!!!!!!!!! makan taik la!! ko siapa! lena sekarang dah jadi artis!! ko siapa hanya pemungut sampah je!!! hahahaha

        • shunsyen says:

          ko bah 2 yang pilak kan!!

        • Zainuddin hassan says:

          Awak ni siapa, apa kaitan awak dngan Lena?Ada awak lihat lena lacur? Dengki sgat pada org berjaya kenapa? Pengundi bagi dia menang, kenapa? sebab dia layak, juri profesional juga puji Lena.

    54. lena poyo says:

      trademark ak untuk lena yang serabut.
      pendek,cutting ada,tp pendek pendek,
      macam nenek lampir.

      lena poyo
      lena serabut
      lena ade poblem dengan family,
      denagn semua ade poblem,
      tapi namepun family,buruk mane si lena ni tetap si anak,yg sayangkan anak,,lena je poyo sangat
      si poyo nombor 4

      • zyRah97 says:

        Hey LENA POYO !!! MuLut tue x de insyuran ke???? suka aTie jer kata kak Lena mCam tu !!!!! …. Woiii ,,,, kLau BERANI … dtG Larh sini BEBUKUT nGan sya …… ejaan (dengan) puwn SALAH !!! DENGAN jDi ‘denagn’ !!!! hAdOooiiii… PIGI LARH !!!!! …………….

        • anti pilak sabah says:

          Lena pilak… bangsa pendatang di sabah bikin malu p mati lah bodo… muke cam tapir laut wakakaka

          • shunsyen says:

            ko tau plak kn pilak!! knpa ko mau jugak ka pilak. knpa ko bah bah sna. ko pn sabah jugak kn! kutuk diri sndiri

        • Zainuddin hassan says:

          Tuhan dah bagi dia rupa begitu, boleh awak tolong dia cantikkan wajahnya? Tak guna awak benci dia, bantu dia jika awak ada hati suci.

    55. noor hazwani saharudin says:

      akak …
      jgn peduli ckp mereka …
      sye tetp sokong akak …
      go go …
      kak lena …

    56. noor hazwani saharudin says:

      go go kak lena …
      u are the best student …
      u are the winner …

    57. cindylovera says:

      Buat kak lena, Harap esok buat yang terbaik….., sebab esok adalah hari penentuan…., go kak lena…., do the best..:)saya tetap sokong kak lena…., afundi lena (boleh bha kalau kau)^^

    58. MENYAMPAH dgn LENA.. says:

      LENA…KNP KO SUKA RAPAT2 DGN AZRI…PADAHAL …KO KATE KO DA ADE BF…MENGGEDIK LA AQ TGK KO…DAH LAGI SATU…KO SUKA SGT PAKAI BAJU KETAT2..SMPI APA YG X SEPATUTNYE NMPX PUN DA NAK KELIHATAN (RUPA) ..EEE…GELI LA AQ TGK…BERUBAH LA …JGN SMPI PEMINAT MENYAMPH DGN KO…..

      • anti pilak sabah says:

        biasa la bangsa pilipin pilak yang sial.. ic projek… bangsa sama cam yahudi ja di sabah

        • Zainuddin hassan says:

          Awak ini siapa, apa awak tahu ttang Sabah, belum tahu siapa yahudi, bukan semua pendatang sama ada di sabah atau semenanjung itu bersifat yahudi, ada lebih baik amalan dari org Malaysia, sifat anda mcm org yahudi, sembarangan buat tuduhan tak terbukti lagi..hehe..

        • anti pengutuk says:

          anti pilak ni org momogun sial.. ingat sabah ni moyang ko punya? balik CHINA lah.. moyang ko tu gundik/pelacur yg dibuang oleh maharaja china merempat ke sabah

        • Mak aiii says:

          sial jg ko ni men pilak2!!

    59. CIPAN says:

      LENA SEPATUTNYA DAH TERSINGKIR………
      LENA MEMANG TIDAK LAYAK MASUK FINAL…….

    60. labu says:

      TEMPAT KE-4……..
      TAHNIAH……

    61. aisyah says:

      Your the best Lena!Boleh bah kala kau.

      • anti pilak sabah says:

        pilak tak pandai cakap “bah”… dorg pakai ‘waina’ sbb bangsa pendatang… org bumiputra ja pakai ‘bah’… si lena patut di lapor di imegresen ni

    62. mangggo says:

      hurm…..
      minta maaf sebagai seorang calon juara af9 9 , kenapa berperangai sebegitu, cakap hazama dah tua sebab tu emo…eh fina yg masih muda pun tahu hormat org tua…. mase bt konsert kenangan afnil pun selmaba x ingt lirik kecewakn kawan2 lain….tolonglah jgn bermuka2…. br kat af9 nantilah awk keluar hadapi dunia realiti….

      • eyna says:

        aku stuju …pastu bjet hazama nk pgil pjuk dia…..ntah apa2 ..gedik je lbh…..

        • anti pilak sabah says:

          biasa la PATi pilipin ic projek… tu kluarga dia jual barang tiruan di kaki lima kg air sbb bukan org malaysia tulen bab tu muke die cam sial…

    63. syukran says:

      lena punya adik..maaflah ye..tapi saya mmg sokong lena…n maaf kpd sume jika apa yg sya katakn itu mnyinggung prasaan..sowie…=)….

      • anti pilak sabah says:

        ko balik p plipin la bodo… menyemak ja bangsa kamu di sabah… kami kasi mati ko punya kluarga sana… bangsa penjenayah ba kamu

        • SHUN says:

          HOI KO BAH 2 YG PILAK!!! PMPUAM SIAL!!! KO SAKIT HATI. MEMANG SAKIT HATI.. HAHAHAHAHA… MCM ORG GILA!!

    64. LENA PUNYA ADIK says:

      MANADA LAH .. JGN CARI PASAL LEK TAK

      • SHUN says:

        MEREKA 2 MEMANG SAKIT HATI… SBB XDAPAT REZKI MCM LENA.. KECUALI JUAL DIRI BARU MEREKA DAPAT REZKI.. HAHAHAHA.. LENA TETAP OK. DIA CAKAP BURUK APA PUN TENTANG LENA ORNG XKAN PUJI DIA.. SEBAB DIA SAKIT JIWA HAHAHA!!!

    65. qwertyuiop says:

      u right syukran…

    66. syukran says:

      ingtla kalo kte dok ktuk2 org sbnrnya kte da bkak pekung d’dada sndri..(means kte tlh tnjukkn kelemahan dri kte sndri)…kalo x ske x prlu smpai mngata..kelak ape yg dkata itu mungkin berbalik kpd diri kte sndri..ini sekadar peringatan..sye jge mnusia biasa..sama2 la kte baiki klemahan dri n jgn nk cri klemahan org lain..maaf sye pinta jika ada yg terasa..ini buat peringatan semua..bukan dtujukn kpd sesiapa..terima kasih…

    67. love4ever says:

      ska ckp orng lain gedik…..dri sndri lg gedik kot……….

    68. love4ever says:

      suka hhati dia ler……..jngn ckp orng lain jer tngk lu dri sndri 2…..faham….

    69. sweetcoklat says:

      lena jgn perasan yg azri 2 ske kt awk cbb azri ske nera ade faham!!!!!!

      • anti pilak sabah says:

        biasa la bangsa pendatang muke cam tin sardin mana nak lawan bumiputra sabah hahahaha

        • qwertyuiop bin poiuytrewq says:

          kalo ko urng sabah yg sejati… buli kah jngn suka menghina orng… kalo ko belum belajar sejarah sabah tapaya la ko mau hina2 orng… kenapa la c lena tu pilak.. so apa masalah ko… dia x kacau periuk nasi ko, jadi tidak paya lah ko mau hina dia… kalo sudah rezeki Allah S.W.T beri pada dia buat apa ko mau cenburu… ingatlah jngn menghina orng.. nanti balik pada diri sendiri baru ko tau…

        • mini says:

          jadi ko plak 2 apa? muka cam kulit anjing bekurap!! hahahahaha

    70. sabahan says:

      lena yg suka cari masalah dengan pelajar lain.memang dia sengaja buat mcm tu.dengan tenaga pengajar pun tak endah.hermmm,wartawan pun tak ambil port dgn dia ni.sekrang dia cari hal dengan hazama biar orang pikir negative pasal hazama dan pikir positif si lena ni konon2 tak cari apsal.lena tinggi undian sebab nera dah terkeluar,,jadi undian nera tu diletak ke lena,,,sabahan….fikir masak2 ya

    71. durratulnasihah@yahoo.com.my says:

      GEDIK!gedik!gedik!gedikgedikgedikgedikgedikgedikgedikgedikgedikgedikgedikgedikgedikgedikgedik

    72. wawakurnia says:

      xkisah la org nk ckp pe..jnji saya mint sgt kt lena….
      boleh bah kalau kau!!
      go..go..lena!!
      terus maju n maju!!
      setiap org berhak cakp ape shja…
      yg penting u dbstlah!!
      AFUNDI LENA… utk final concert!!

    73. ans says:

      lena u bole jd juara..
      y pnting vote dy n usaha..
      jn pduli kta urank.,koe hebat !

    74. xske lena..ske @ hazama says:

      ;p :*
      8) <3

    75. xske lena..ske @ hazama says:

      tipu lah berat lena bakalakau nie 48kg..bdan dia kn kre berisi lh ckit…mustahil deh..psal tngi tu pon sme..!!! tipu…saje!!! tngk peha lena cm gajah..kwn aq umur dia bru 14 thun..bdan dia lbih kurg lena gak walaupon bru fom2 tp berat dia 62kg..

    76. xske lena..ske @ hazama says:

      suare lena mg sdap..ROCK!!
      tp xske prngai lena..ade spe dngr radio era ari sblom konsert ke-9 x?
      sume pljr af9 yg dh trsngkir plih lena g ptut trsngkir..diorg lbih mngnali lena.. :)

    77. eisha says:

      lena best…suara serak2 basah….allah memberikan anugerah yg sangat berharga dik….lena…lena…lena….ape yg berlaku selepas nie…rezeki masing2.

    78. Evrina Intan says:

      Lena!!!!!!!!!!!!!I like You So Much

    79. angah says:

      lena ni nasib je,nak ikutkan dah terkeluar dari minggu 8. disebakan peratusan sama dengan erul,tu yg dikatekan tiada penyingkiran.dalam masa sama af nak selamatkan lena.kalau minggu kelapan tu erul yg tercorot,confirm ade penyingkiran minggu kelapan.ape pun juara adelah paklang. naib juara fina !!!!

    80. KARIPAP says:

      NASIB BAIK DIBERI PELUANG SEKALI LAGI…….
      BUAT BRTUL2…….

    81. ayla says:

      wow! btl ke tinggi Lena ni?Nera 160cm je.tp nera nmpk tinggi dr Lena la…;p

    82. pi says:

      lena have a such wonderful voice.she deserves to be winner for af9 not fina. and one thing fina dont desrves to get the imunity cause she hipocrite

    83. Azeem says:

      Tetek Lena mantap and seksi :P

    84. puteri mahsuri najihah says:

      hey…kak lena suare kak lena serak_serak
      basah lerk…wat yg terbaek…

    85. fatin says:

      gy sgt mnt kat kak lena………sy rs kak lena konfrom johan punya…sy sgt ykn…….boleh bh kn klu kakak…..

    86. koko says:

      sy doakn kak lena konfrom juara……..

    87. @in says:

      hye kak lena….
      sye mnat kat akak..
      suara akak best gler…
      serak2 basah…
      sye harap minggu nie akak wat
      yg t’baek supaya akak dpt imuniti nanty….
      AMIN !!!!!!!

    88. KARIPAP says:

      LENA….. KAU JAGA2 SIKIT DGN NING…..
      AKU TGUK DIA MCM SAKIT HATI JE KAT KAU….
      NING MEMANG X LAYAK MENJADI TENAGA PENGAJAR DLM AF9 NI….
      NING MENYANYI BUKAN BAGUS PUN….

    89. ans says:

      i love lena very muc…u voice is very nice..i like it,..wlupuwn urank kta koe gedik..itu cuma kta urank..btw u the best bebeh..i wish u gud luck..

    90. nursheila says:

      salam ..
      sy mnat sgt2x kat kak lena ..
      kak lena ney ada pakej ..
      vokal dya ..
      umm ..
      MANTAPP !!!
      sora dya .. fuh ,, mcm ella ngn zianazin ..
      apa laek ..??
      jum undi kak lena ..
      chaiyoo2x ..
      BOLEH BAH KALAU KAW ..
      hahaahahaha ….

    91. farid says:

      lena pasti juara pada thun ne,,,,,,,lena sya hrap awk x berputus asa………..teruskan perjuangan anda…………….boleh bah kalou kow…………

    92. no haters says:

      lena best!!suara sodap gilak!!

    93. nurin says:

      awk tur gedikk..bukan lena..bole bah kalau kau..

    94. imanina says:

      lena adalh org gedikkkkkkkkkkkkkkkkk tau

    95. watdahel says:

      i dont care about her gedikz…yg penting her voice lain drpd yg lain…no jerit2 sampai pecah kaca tv…so afundi lena yeerr

    96. z0kapp says:

      LENA k0 best!!! jngn nk buat cte pcal prangai ke ape ek!!! kt luar tu rmai pnyanyi y bruk prangai. aku leh buat cte psal AMENG SPRING. tpi kl0 dngar suara dier dlam radi0 @ kete.komfom x alih pnyerr stesen. y laen p0n bkan baik sngat. ade y POYO,BRLAGAK,SMBONG n JNTAN GEDIK P0n ADER

    97. cHantek says:

      jaN lHar k0raNk nAk m’gtuk LeNa , kLu k0rank x Minat puwN jN sMpY nAk m’hiNa lEna ?? ~ Lena ber kN pHaR Owank nAk ckp , Lena tRus bwt yG t’bek , . jN hMpa kN p’mNt Lena ~ g0 LeNa !!!!!!!!!

    98. piraahhhhh says:

      ramainye loser yang jeles dgn lena ni eh, haha tk mint tkpe, tk pyh la kutuk dy, nmpk sgt jeles ngn dy kan? kritik suara dan bakat, bukan attitude. edry sendiri offer nk buat lagu untuk dy, tk rase ke dia bole pergi jauh? sekurang kurangnye dia tk lah fake mcm pesaing dy tu, mula mula msuk af mcm innocent je, skang da nmpk da belang dia. haha go lena go lena go!

    99. KARIPAP says:

      BOLA LONJONG AKU BELUM PERNAH MENIPU AKU LAGI…. KAY DAH PUN TERSINGKIR… MINGGU DEPAH GILIRAN KAU LENA… TUNGGU..

    100. qwertyuiop says:

      wah…. persembahan LENA minggu 6 MANTAP 100% i like…

      ape lah hattan tu…
      suara LENA begitu sedah dia kate biase2 je……… ee… geram i….
      but… LENA tetap mantap
      BULI BAH KALO KO!!!!!

    101. nizam says:

      saya suka 100%…tone Lena sungguh sedap!

    102. peminat rahsia says:

      suara Lena memng best saya sngt mint akn lena dsebabkan dia comel

    103. naruto01 says:

      leena cntk,mantapppppppppppppp n hbt.leena msh solo lg kn,sy bkn stkt nk jd pmnt leena sj,klu blh sy nk lbh drpd kwn n mungkin sbgi kekasih leena.

      • anti pilak sabah says:

        ko ni mesti plipin pilak yg jual rokok haram di sinsuran kan sebab org pendatang dari plipin ja yg minat lena pilak perasan kg air ni wakakakaka

    104. cantek cikitttt says:

      mantapppppppppppppp…aku suka…sikap boleh adjust..tak pe…fina mcm budak2..ngis2 ingat taska apa…cabaran jd artis kat luar sana lagi byk n kuat tau tak tengkorak!azri mcm cibai…ko ingat bgus,nera sakai…sore tak de talent…fina ko bleh benti menejrit tak?tak de tone rrrrrr…leena jgn tertekan dgn kehadiran fina kering tu…wat hancur industri seni je…membazir duit..

    105. cantek cikitttt says:

      lena ni power, ada bakat, sikap tu ok..cume tertekan ckit dengan si fina tengkorak suara yang tah macam apa lag…menjerit tak de tone, lena jerit ke tak jerit tetap ada melody..dia takkan out,ramai yg sokong ida..bab sikap tu korang tak payah nak kecoh..dah dia mcm tu ok jew..biaw la…dr melacur baik gedik bodohhhhhhhhhhh btl korg..itu sume boleh tukar diajar.dr perangai cam setan khianat kuat ngumpat bakat tak seberapa mcm fina mengada tu..nagis ingat taska kanak2 kew..bosan dohhhhhhhhh!!!

      • u suck! says:

        woit!!!jeles ke tgk fina..woi..to the haters:suara mcm fina tu lah best…ssh nk cari suara mcm tu kat malaysia.suara fina mmg mantap habis,mcm suara celine dion u know?jgn jeles ya para haters..

    106. Buntal says:

      SUARA DIA MEMANG SEDAP…… TAPI DIA KENA MAIN JAUH2…..

    107. DORA says:

      suara sedap…ble p jauh. tpi jauh stkt final AF je kot. kuar nnti,..hmmmmmmmm lu fikir sndiri.

    108. eYra says:

      lena,suara u mmg sdp … serak2 bsh .. do the best ….

    109. mira says:

      jangan gedik sangat

    110. Lieya says:

      Lena tha bez….wa ske sgt dgn suare ko tuh…mant0p…..Keep it up!!….

    111. farah says:

      kak lena suara memang best saya berdoa kak lena jadi juara kat af9 ye!!!

    112. fendi says:

      leena gedik 2 slow2 ckt tpi x per srue yg pntg

    113. merchantrade says:

      lena ni mula je menyerlah,semakin lama baru realise suara cuma lunak dan tidak pade semua lagu dia boleh perform,sekarang belum keluar af pun dah semakin action,macam busuk hati gitu terserlah di diri dia,sejak kemasukan fina.huhu.sebelum ade af masuk fina ni,dia gedik,tp diterima semua orang sebab dia memang best perform.sekarang,hancussss

      • suke mngate owg says:

        Merchantrade>ko jge skit2 mlut ko tuh….
        ko prnh mkn pnmpr tk??nk rse!???sdp2 jew mlut lu nk ngate kt owg kn…!!wht tha hell…!!idiott…

      • aqustik.. says:

        Merchantrade>ko jge skit2 mlut ko tuh….
        ko prnh mkn pnmpr tk??nk rse!???sdp2 jew mlut lu nk ngate kt owg kn…!!wht tha hell…!!idiott…

      • wanie says:

        hurm~agak2nyer saper ler artis realiti yg dikatakan ada saka???Wallahualam~lena serak2 basah, besh!!!!lagu rock mmg mantap ler~~~anyway, keep it up!

    114. sawaiMaling says:

      lena si gedik nie kan…..makin hari makin tak power suara dia…menyampah aku.. rock yang tak menjadi.

      dah lah rambut style zaman purba dulu…panjang yang melampau2…

    115. Najib says:

      minggu ni Kay… akan tersingkir… minggu depan… giliran Lena akan tersingkir…….

    116. Pengkritik terhormat says:

      Buang perangai gedik tu… X Ada org yg suka tengok… Kalau nak jd juara

    117. Gurlz1998 says:

      Lenaaaaaa ! I vote you walaupun awak tidak berjaya membawa lagu minggu yg ke-4 nie … saya harap next minggu awak tidak menghampakan hati peminat awk …. I love you Lena .. You the best 100% no fina tengkorak mati..

    118. hurmm... says:

      ok ape lena… bukn gdik sgt pon.. kt luar tuh bribu g GEDIK..dy ni jnis lincah.klincahan+vokal power=lena af9. jnji sora tuh mau best..klu sora ke laut or tlampau mlalak sgt pon xdak guna.. wt PEKAK+BERKETUAT tlinga jer…

    119. lalaloo says:

      bodoh…..da ler family sengkek,ko nak buat perangai pulak…dok af b,saing la care sht..npk sgt ko pye diva…x kemana la ko…out mgu ni…af kuar minah kebret nie…suara x sedap,mke x cantek,perasan bgus……kuar ko mgu ni…benci nan ko…x berseri af ada ko ..

      • Gurlz1998 says:

        anjing ko ….

        • sawaiMaling says:

          hey! budak 1988..kau nie sewel kot..org suruh komen lena…yng u nie komen org yg mengomen kenapa..? kau nie menyemak je lah… tau lah perangai u tu mcm anjing.. makan anjing lagi sedap..

          u minat sangat lena…undi lah kau dia..sepanjang bulan af nie..apa banyak cakap..

      • mlutimmngover! says:

        lalaloo>>ko nim kn mmng mlut cAP aym ma!!…ko pnh mkn pnmpow ta mlut tuh..nak rse ke cmnew!!…..mmng larh kt snim owg sruh krtik psl si lena tuh…tp owg lem p0m kritik jgerk…tk larh mcm ko….haish…ko tuh yg blagak diva!…ckp pnyew larh..bjek nk mmpus ko nim kn….ko tuh cnteq sgt kewrh nk k0men2 owg tuh!…suare ko tuh sdp sgt kewrhhh…..ko p0m prasaan bg0ssssssss jgerkk…mnymphhhhh.. !!!!

    120. pocong says:

      attitude out…..bikin malu saja….

    121. lena saia suke dengan suara serak basah lena..

    122. mira says:

      PERGH..CALON JUARA,, TAPI SUSAH MAHU JADI ARTIS YANG HEBAT SEBAB NO X FACTOR…SETAKAT GEDIK MANA BOLEH JADI MODAL BEB…SITI NURHALIZA TAK GEDIK PUN…TAPI EVERYONE KNOWS SHE’S THE BEST…

    123. YUhu says:

      mantap siot Lena ni..bakal juare kot…

    124. erra says:

      suara xsedap langsung!!!pas 2 dh la gedik!!!!

      • Gurlz1998 says:

        anjing ko erra .. gi mampos lah ko .. suka ati dialah nak mcm mana pon … yg koi sakit ati napa ahh .. aq sepak kang temasuk dalam tong pelacur … !!!!!!!!!!!!!!

        • sawaiMaling says:

          amboi…org komen lena ..suka hati org lah nak komen apa..yang u nie emo sangat kenapa 1998? entah2 u yg pelacur ee..’

          kalau takde org komen sia2 lah ruangan ini disediakan cik adik oii…

          kau nak makan anjing..sedap. nyamm..

          • mlutimmngover! says:

            helloooo sawaiimalinggilo>>>ko pesal erk???kau jgk kte suke ati org larh nk komen ap p0m..yg kau nk mngdik2 mrh dkt girl1998 tu pesal…..B!Ar Krng Mkn Jgn KrnG AjaRR!!~

    125. mia says:

      MRI RAMAI2 AFUNDI LENA….KTE KSI GELERAN JUARA KAT LENA….

      • Yaya87 says:

        ok apa budaj Lena ni.. sya minat dia ni.. buat yg nak kritik org tu, cermin diri dulu okay! kta x bleh judge org slagi kta x knl dia dgn lebih mendalam.. ‘don’t judge the book by its cover okay!’

    126. Gurlz1998 says:

      Wah !! Lena AF9 yg paling terbaik !! bolwh bah kalau kau ~

    127. Ros Sweet says:

      diya ske akak nyer cuara…love u….

    128. Ros Sweet says:

      akak lena yg sweet…wat yg t’baik k…rezeki allah yg tentu kn..kite kne la usaha keras..hehehehe

    129. zack says:

      vivie,yan,aku ba mi,tutu,ct pyung,awa wawa,vote lena yuh,,,,cyg u all,,

    130. zack says:

      mcm mne nk ckp ar,,aq nga risau va ni,yala kdaan lena skunk ni lam kdaan bhaya coz pljar2 yg nk msuk 2 mantap jga suara dorang tau, tpi bg aq la mantap lgi suara lena tau,,hidup lena,,,suara lena ala2 rockers va,,yea yeah yeaaaaa,,,,,go lena go?

    131. vivie azie says:

      kepada kak lena…saya suka sangat bah…tak apalah kkepada yang x suka dgan gedik kah…apa kah..dulu saya pn x ska dgan gedik dia..tapi..skg,..dia dah buktikan…dia gedik pun…suara dia mantap…boleh nyanyi…apa2 pun…semoga leena sentiasa memberi yang terbaik untuk peminat d luar sini…

    132. yan says:

      lena..lena..lena.. ko mmang hebat,, ko mmang juara….( Lena pasti bule Bah )

    133. aku ba nie says:

      lena..lena..lena..kaw buat aku lena d ulit intan..pergghh memang ada harpn p final..

    134. tutu says:

      yang ni ada harapan utk menang… do the best !!

    135. ct payung says:

      sabah bule bah!!!!
      go..go.. kak lena??
      cayo2x??
      bule bah kalau kau!!!
      :)
      :)
      :)

    136. syarif says:

      lena suara mantap…..ok ba kalaw kau hehak gooooooooo lena sabah maju jaya

    137. awa wawa says:

      Lena tenaga hebat ! peminat nih !

    138. zack says:

      cpew2x nk tanya soalan bonus tentang leena meh ckp kt aku,d lyan ba kalo kaw.

    139. zack says:

      atopun bg dia nyanyi rock ke,

    140. zack says:

      aq hrap pengatua bgi dia nyanyi lgu hindi sbb dlu dia suka nyanyi lgu hindi ba ito.

    141. zack says:

      boli bah kalo kalou kalo kalouu lou kauw,,,

    142. zack says:

      saya dri tenom sabah nk anda tlong sampaikan salam ktaorg kt dia,ktakan saudara dia dri tenom untie dia mairan mama c besar@azal,kmi hrap dia dpt tmpt prtama af9 ni,vote leena…..komen sya kt dia,msa nynyi 2 buat lagaya sendri len drpda yg len ok,gud luck..

    143. ham says:

      meluat i tau..p bebulu tangan sa dengar dia nyanyi…hohoho

    144. Encik hisyam says:

      Bole tahan suara…mantappp…rupa pun ade…harap jadik juara….

    145. sawaiMaling says:

      suara memang lah ok..
      tapi gedik sangat…jadi menyampah pula akibatnya..
      harap maaf yea..

    146. ham says:

      aaaduhai lena,…suramu mantap tpi gedik mu pun mantap….kontrol sikit kegediaan tu ya nnti peminat lari lintang pukang

    147. vivie azie says:

      sya suka persembahan lena..tapi,sya x brapa ska dgan perangai dyalah…but..pape pun…i like u lena…go,gooo….:-)…gd lck…

    148. kmc says:

      go go lena….ko over ka ko nda over sy sokong jga ko ni….yg penting suara tu power,,,,,aramaitie lena..pweeet..boli ba kalo ko

    149. miesya.. says:

      leena pnye s0re da mntap..tp gaye 2 gedik sangat..just rlex je..msti rmai lg yg akn skekn leena..org mnilai leena pd sore..tp care leena 2 sdkit sbnyak mmpengaruh org spya xskakn leena..ok..

    150. ndak uruz says:

      lena..jan kow kc malu sabah bha..bole ka tu…

    151. Ehsan.. says:

      awat gedik sgt..control skit..rakyat m’sia suka org yg sopan santun…
      klu rasa nak kluar awal..truslah dgn kegedikan anda…

      • Yaya87 says:

        dia masi muda lagi.. buat Lena, saya suka kejujuran awak.. jgn hipokrit sda la..

        • mlutimmngover! says:

          enth….aq p0m ske kjujurn die….lu gdik tuh b!ar jewknlh..tkkn gdik nk control ayu plak….lg larh mynpah…s0 lena jgn pduilkn kte2 mreke yg bule mmsnahkn v0cal lena…pdulikn kte2 mreke yg skng lena jew k…”just like me” ahhahhakk…gud luckkk fr0m me yawl….

          • anti pilak sabah says:

            bodo la korang ni… HIPOKRIT nak mampus si lena pilak plipin ni… tu placur di kg air kota kinabalu… terkenal tuuuu

          • anti pilak sabah says:

            bodo la korang ni… HIPOKRIT nak mampus si lena pilak plipin ni… tu placur di kg air kota kinabalu… terkenal tuuuu di KK

    152. ieka(@,@) says:

      go leena….sore dah mantap…tp perangai jage sikit r…jgn terlebih plak…sy akan sentiasa sokong leena…go2

    153. awek sabah says:

      harap lena berjaya sampai ke final.. kena jaga kelakuan tu sikit,biar humble org kata..janji power tu mantap sudah cukup..baru lu orang respek.. go Lena go!

    154. myra says:

      lena punya suara memang sedap.. tp jangan la gedik sangat.. nanti lama2 org benci..

    155. thinking says:

      Lena ni mmg berbakat, tapi perangai x berapa elok, jgn terlalu gedik @ over, nnt peminst meluat x undian la jawapannya, apapun harap lena berjaya dalam bidang nyanyian ini..gud luck.

      • budak sabah bha ney says:

        lena da bkat cm stacy gak kn ….lena ttp best bg aQu

        • fendi says:

          saye pon suke leena dia pnye sre cun r sme cam elaa

        • anti pilak sabah says:

          buduh ko ni mo kasi sama bumiputra sama pendatang pilak… jauh beza apa

          • pinkies says:

            ko 2 jeles lah .. sebab lena n dah glamer. ko apa yang ada. pihak imgresen takda pun cakap lena ini org filipin.. ko saja yang lebih2. apa kau fikir lena n makan pasir ka, kau sorang jak makan nasi…marah lena macam 2 sekali. kalau pun lena n pelacur.. biarlah dia melacur bukan guna alat sulit ko… fikir2 lah sendir

            • daun says:

              lena..i luv u…saya suka sgt2x ngan k.lena..knape fina nk burukkn nme akaq ea..dyer jelez le 2 coz k.lena byk klbhan dr dyer..bley plak dyer wat2x citer psl kt BALI 2…